Olennaisuusanalyysi
- Olennaisuusanalyysi on yritysvastuukartoitusta laajempi analyysi, johon sisältyy myös asiakkaiden ja muiden olennaisten sidosryhmien tarpeiden ja odotusten tunnistaminen.
- Olennaisuusanalyysi toteutetaan kolmessa osassa:
- Työpaja 1 à yrityksen sisäinen näkemys olennaisista vastuullisuusnäkökohdista
- Asiakas- ja sidosryhmäanalyysi à selvitetään olennaisten vastuullisuusnäkökohtien merkitys yrityksen asiakkaille ja tärkeimmille sidosryhmille
- Työpaja 2 à asiakas- ja sidosryhmäanalyysin tulosten purku, riskien ja mahdollisuuksien arviointi à päätös yrityksen olennaisista vastuullisuusnäkökohdista
- Olennaisuusanalyysin avulla varmistat, että yrityksesi vastuullisuustyö kohdistuu asioihin, jotka ovat merkittäviä myös asiakkaille ja sidosryhmille.