Olennaisuusanalyysi
- Olennaisuusanalyysi on yritysvastuukartoitusta laajempi analyysi, johon sisältyy myös asiakkaiden ja muiden olennaisten sidosryhmien tarpeiden ja odotusten tunnistaminen.
- Olennaisuusanalyysi toteutetaan kolmessa osassa:
- Työpaja 1: Yrityksen sisäinen näkemys olennaisista vastuullisuusnäkökohdista
- Asiakas- ja sidosryhmäanalyysi: Selvitetään olennaisten vastuullisuusnäkökohtien merkitys yrityksen asiakkaille ja tärkeimmille sidosryhmille
- Työpaja 2: Asiakas- ja sidosryhmäanalyysin tulosten purku, riskien ja mahdollisuuksien arviointi ja päätös yrityksen olennaisista vastuullisuusnäkökohdista
- Olennaisuusanalyysin avulla varmistat, että yrityksesi vastuullisuustyö kohdistuu asioihin, jotka ovat merkittäviä myös asiakkaille ja sidosryhmille.